آیا واقعا میتوان در اینترنت میلیونر شد؟
حمید محمدی بنیانگذار دیجیکالا در دوازدهمین همایش مدیریت کسبوکارهای هوشمند در سازمان مدیریت صنعتی، که در زمستان سال ۱۳۹۲ برگزار شد، برای اولین بار آمارهایی از میزان درآمد دیجیکالا را به صورت رسمی اعلام کرد. ارائه آمار از میزان درآمد یک کسبوکار در ایران خیلی متداول نیست و معمولا کسبوکارها یا کارآفرینان به ندرت میزان درآمدشان را منتشر میکنند. حمید محمدیبه همراه برادرش سعید، دیجیکالا را در سال ۱۳۸۵۵ راهاندازی کردند و هماکنون طبق آمار الکسا به عنوان پنجمین سایت پربازدید کشور بیش از ۳میلیون بازدید کننده در روز دارد.
محمدی در همایش ذکر شد اعلام کرد که دیجیکالا هر روز متوسط دوهزار سفارش دارد که متوسط قیمت هر سفارش ۶۰۰ هزار تومان است، یعنی دیجیکالا در پایان سال ۹۲ در هر روز یک میلیارد و دویست میلیون تومان گردش مالی داشته است، با تبدیل شدن این سایت از یک فروشگاه تخصصی کالاهای دیجتیال به بزرگترین خردهفروشی آنلاین ایران، قطعا گردش مالی آن امروز چند برابر آمار ذکر شده است. این سایت با بیش از یکهزار نفر پرسنل مصداق یک کسبوکار کاملا موفق در اینترنت است. بستری که زمانی فقط با ۵ نفر و با فروش دو محصول کار خود را شروع کرد.
حسامآرماندهی بنیانگذار سایت و اپلیکیشن کافهبازار نیز در دومین دورهمی پنجشنبهبازار که اردیبهشت ۹۵ برگزار شد آمارهای جالبی از میزان گردش مالی این فروشگاه اندرویدی اعلام کرد. آرماندهی گفت تنها در نوروز سال ۹۴ کافه بازار بیش از ۳۳ میلیارد تومان فروش داشته و در مجموع برای توسعه دهندگان تاکنون بیش از ۴۰ میلیاردتومان درآمدزایی ایجاد کرده است. همه این آمارها نشان میدهد میلیونر شدن در اینترنت و در ایران امکانپذیر است، مشروط بر این که اصول آن را درست انجام گیرد. شاید مسائل فنی و سرمایه گذاری در میزان درآمد دو نمونه ذکر شده بسیار تاثیرگذار باشند، اما میتوان بر اساس همین شاخصها میزان درآمد فروشگاهها یا کسبوکارهای کوچکتر را سنجید، یک فروشگاه اینترنتی کوچک شاید نتواند به پای دیجیکالا برسد اما اگر یک دهم آن را هم بتواند موفقیت کسب کند گردش مالی روزانه ۱۰ میلیون تومان، به مراتب از استخدامهای بدون آینده بهتر است.
چرا میلیونر شدن از طریق اینترنت اینقدر طرفدار دارد؟
اول: زندگی، تحصیل و کار نسل جوان با فناوری اطلاعات به هم آمیخته شده و بخش عمدهای از زمان آنها درفضای مجازی سپری میشود، جذابیت فناوری و قابلیت به کارگیری ابزارهای آن خصوصا تلفنهای هوشمند. دوم: شاخص رشد در کسبوکارهای اینترنتی بسیار بالاست. اکثر کارآفرینان موفق که در ایران میلیونر شدند کمتر از ۳۵۵ سال سن داشتند و همین نشان میدهد شاخص رشد این صنعت از موارد مشابه بسیار بالاتر است. سوم: جوان بودن فناوری اطلاعات در ایران باعث شده ایدهها و نیازهای زیادی وجود داشته باشد که هنوز کسی به آن پاسخ نداده است. بازار فناوری اطلاعات نسب به سایر رشته فرصتهای درآمدزایی بیشتری دارد چهارم: مشکل نبود شغل و بازارکار مناسب در سایر رشتهها از دیگر دلایل گرایش جوانان به این صنعت و یکی از دلایلی است که باعث شده بسیاری از افراد از رشتههای غیرمرتبط وارد حوزه تجارت الکترونیک شوند و موفقیتهای خوبی هم کسب کنند. پنجم: نبود محدودیتهای مکانی و زمانی برای مشاغل فناوری اطلاعات، ششم: امکان شروع کار با سرمایه و نیروی اندک نسب به سایر مشاغل همطراز و..
آیا هنوز هم فرصتهای درآمدزایی اجرا نشده در ایران وجود دارد ؟
بله. یکی از دلیل واضح آن علاقه شدید سرمایهگذاران خارجی برای حضور در بازار فناوری اطلاعات ایران به صورت کلان و همینطور رشد قابل توجه کسبوکارهای اینترنتی در دو سال گذشته است. برای نمونه در دوسال گذشته بیش از دهها شتابدهنده و مرکز رشدتخصصی حمایت از کسبوکارهای مبتنی بر فناروی شکل گرفته است. شتابدهندهها ، مراکز رشد و صندوقهای سرمایهگذاری یکی از مهمترین بخشهای توسعه کسبوکارهای اینترنتی به شما میروند. هنوز ایدهها و نیازهای زیادی وجود دارد که یا به آن پاسخ داده نشده یا کسبوکار قدرتمندی درکنار آن شکل نگرفته است. نفوذ قابل توجه اینترنت پرسرعت در ایران و همچنین جمعیت نزدیک به ۴۰میلیونی کاربران آن، فرصت بسیار عالی است که در کمتر کشور در حال توسعه وجود دارد.
کسبوکار اینترنتی و درآمد اینترنتی چه فرقی با هم دارند؟
برای داشتن درآمد از اینترنت الزاما نیازی نیست که یک کسبوکار راهاندازی کنید، درآمد اینترنتی میتواند بر پایه مهارت از طریق بسترهایی مانند آزادکاری یا فریلنسرینگ باشد. در این مطلب مفصل به نحوه درآمدزایی از طریق آزادکاری پرداختیم، همچنین درآمدزایی میتواند از طریق همکاری در فروش، تدریس، ترجمه و یا حتی مشاغل خانگ و کار در منزل باشد. اما راهاندازی کسبوکار به مراتب فرایندی پیچیدهتر بوده و چشمانداز وسعیتری هم دارد. برای راهاندازی کسبوکار به ایده، بستر فعالیت، زمان، سرمایه و از همه مهمتر مشتری نیاز دارید. برای روشنتر شدن تفاوت بین درآمدزایی از طریق کسبوکار و مهارت پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه کنید.
هیاهو آموزش و عوامفریبی با هدف کلاهبرداری
هر جایی که نیاز و مخاطب وجود داشته باشد بازار کلاهبرداری و سوء استفاده هم شکل میگیرد. کاربران زیادی به دنبال درآمد اینترنتی هستند، همین واژه را در اینترنت جستجوی کنید، در میان اولین نتایج جستجو، به انبوهی از سایتها خواهید رسید که عناوین آنها تداعی حس خاصی از تبلیغات است. به این مثال توجه کنید: آیا از کوتاهی قد خود رنج می برید؟ آیا کمبود اعتماد به نفس دارید، آیا می خواهید در ۲۴ ساعت چند کلیو وزن کم کنید یا در عرض یک ماه قد بلند شوید و ..
با صرف این چنین هزینه های تبلیغاتی، واقعا چه کسانی هستند که باور کنند که مصرف فلان دارو به افزایش قد آنها منجر می شود؟ آنهم در سی یا چهل سالگی؟! پس جای تعجب ندارد که بسیاری از سایتهای اینترنتی هم در عناوین و تبلیغات خود ذکر میکنند که مثلا: درآمد میلیونی از اینترنت فقط در هفت روز! با صرف روزی ده دقیقه کار اینترنتی ماهانه چند میلیون تومان درآمد کسب کنید! راههای قانونی درآمد صدرصد تضمینی فقط با خرید فلان بسته، اپلیکیشن و کتابی که یک شبه شما را میلیونر می کند و..! نکته جالب اینجاست که هر دو مورد تبلیغ ذکر شده مخاطبان کم و بیش خودش را دارد!
برای کسبدرآمد از اینترنت به آموزش نیاز دارید، در این شکی نیست، اما قبل از آن بهتر است تشخیص دهید که آموزش ارائه شده صرفا با هدف کلاهبردای و فروش تدوین شده یا بر اساس اصول علمی و آموزشهای کارآفرینی تدوین شده است. این مطلب به شما کمک میکند که یک آموزش اصولی را از یک هیاهو برای کلاهبرداری تشخیص دهید.
کسانی که یک شبه ره صدساله رفتند
این که برای درآمد اینترنتی، کاهش وزن، آموزش زبان و خلاصه همهچیز دیگری افراد به دنبال طیکردن ره صدساله بدون زحمت هستند متاسفانه به یک فرهنگ تبدیل شده است! هزاران نفر حاضرند برای کاهش وزن از یک داروی تقلبی استفاده کنند. یکی برای کاهش وزن قرص پیشنهاد میکند، یکی دیگر کفش و یکی دیگر لباس یا دستبند! اما در این میان فروشنده اجناس تقلبی است که با کمترین زحمت به سود هنگفتی میرسد، متاسفانه این بازار کاذب هم در اینترنت شایع و پرطرفدار است. درآمد میلیونی از کلیکهای زیرزمینی را بخوانید تا بیشتر با ابعاد این سبک از درآمدزایی آشنا شوید. فراموش نکنید درآمد پایدار و ثابت به راحتی و در زمان کوتاهی شکل نخواهد گرفت و هرکس به هر دلیل تبلیغ روش خاصی از درآمدزایی در زمان خیلی کوتاهی را انجام میدهد قطعا هدفی جزء سوء استفاده از اعتماد شما را ندارد.
بازاریابی شبکهای و سایتهای کلیکی
بازاریابی شبکهای یکی از بهترین و قدرتمندترین روشهای فروش محصولات است اما به شرط آن که در یک بستر اقتصادی سالم و یک کسبوکار غیر کاذب به کار گرفته شود. در اینگونه فعالیتها تا زمانی که استعلام درستی از آن صورت نگرفته باشد نباید وارد شد، خصوصا که بسیاری از سایتهای هرمی با اعداد و ارقام به خوبی بازی می کنند و حس مخاطبان خودشان را برای مشارکت تحریک میکنند. تشخیص این موضوع در اینترنت سخت و حتی در مواری که سایت خارجی باشد بسیار سختتر است. اکثر بسترهای هرمی خارجی که با یک ساختار کلیکی به صورت ترکیبی کار میکنند قابل اعتماد نیستند. حتی اگر معبتر هم باشند به صورت دائم پای کامپیوتر نشتن و کلیک کردن رو بنرها به صورت ماشینی، هیچ آیندهای برای شما در پی نخواهد داشت. پس وقت خودتان را بیهوده به پای این تبلیغات کاذب نریزید.
از کجا و چگونه شروع کنیم؟
ابتدا باید مشخص کنید که به دنبال درآمد اینترنتی از مهارت هستید یا میخواهید یک کسبوکار راهاندازی کنید. این دو مورد با هم فرق دارند و قبلا در این مطلب در موردشان نوشتم. راهاندازی یک کسبوکار مستلزم داشتن ایده، زمان و حداقل سرمایه است که بسته به موضوع فعالیت، میتواند متفاوت باشد. گاهی باورهای عامیانه غلط در تجارت الکترونیک، افراد را به جای پولدار شدن گرفتار حیطهای از فعالیت میکند که از آن هیچ تخصصی ندارند و درنتیجه از ادامه کار دلسرد میشوند. اگر هیچ تجربهای برای درآمدزایی از اینترنت ندارید و نمیدانید از کجا شروع کنید بهترین کار این است که عجله نکنید، هیچ منبع درآمد پایداری در اینترنت وجود ندارد که به سرعت ایجاد شود و شما بتوانید به آن تکیه کنید. به جای صرف هزینه بیهدف سعی کنید اطلاعات خودتان را افزایش دهید و شرایط خودتان را بررسی کنید. خوشبختانه منابع آموزش مفیدی وجود دارد که استفاده ازآن هزینه زیادی ندارد. صبور باشید و ادامه دهید. شما هم میتوانید میلیونر شوید مشروط به اینکه اصولی کار کنید.
زمانی اینترنت تلفن همراه سرعت چندانی نداشت و مصرف آن در بارگذاری چند صفحه وب و چک کردن ایمیل خلاصه میشد. آن زمان و با آن سرعت، نگرانی چندانی بابت مصرف بالا وجود نداشت، اما امروزه اوضاع متفاوت شده است.
نسل به نسل اینترنتهای موبایل سریعتر شدهاند و اکنون با اینترنت نسل چهارم و LTE تا چشم بر هم میگذارید، چند مگابایت از بسته اینترنتتان رفته است و احتمالا هر بار با تمام شدن ناغافل حجم بستهتان با خودتان گفتهاید باید مصرف اینترنتم را کنترل کنم تا دوباره این اتفاق پیش نیاید. پس اجازه دهید با هم تعدادی از راهکارهای کنترل مصرف اینترنت روی تلفن همراه را مرور کنیم.
1 حواستان به مصرف باشد!
شاید با دیدن عنوان این بخش پیش خود فکر کنید «این که نشد راهحل»! ولی به شما اطمینان میدهم که در بسیاری از اوقات اصلا حواسمان به این نیست که اینترنت موبایلمان با سرعت زیادی در حال مصرف شدن است. آن هم با اینترنتهای سریع نسل سوم و چهارم. بنابراین مشخصا نیاز به یک یادآور برای میزان مصرف اینترنت احساس میشود.
خوشبختانه در سیستمعامل اندروید، ساختار بسیار خوبی برای نمایش آمار میزان مصرف و هشدار مصرف بالا تعبیه شده است. با رفتن به تنظیمات اصلی گوشی یا تبلتتان و بخش مصرف داده (Data Usage) از قسمت اتصالات (Connections)، میتوانید میزان مصرف داده کل یک ماه اخیر و همچنین فهرست برنامههای پرمصرف را مشاهده کنید.
اگر دقت کنید، روی نمودار مصرف، خطی افقی کشیده شده و در کنار آن عددی به گیگابایت نوشته شده است.
این خط عملا سقف مصرفی ماهانه داده را مشخص میکند که شما میتوانید آن را برای اندازهای که میخواهید تنظیم کنید. هنگامی که مصرفتان به این حد برسد، سیستم از طریق اعلانها به شما هشدار میدهد تا حواستان جمع شود!
اگر بخواهید از این هم سختگیرانهتر عمل کنید، در بسیاری از مدلهای تلفن همراه، امکانی برای قطع اتصال داده در صورت رسیدن به حد تعیینشده وجود دارد تا کاملا مطمئن شوید که از حد مجاز بالا نمیزنید. متأسفانه در سیستمعامل iOS این کارکرد به صورت سیستمی وجود ندارد و باید از نرمافزارهای جانبی برای تعیین حد مصرف و هشدار بهره بگیرید، اما در این سیستمعامل هم میتوانید در قسمت Cellular میزان مصرف کلی و مصرف مربوط به هر برنامه را مشاهده کنید.
2- اولویت را به وایفای بدهید
سرعت بالاتر اینترنت موبایل گاهی تشویقمان میکند که حتی در مکانهایی که به اینترنت وایفای دسترسی داریم هم از آن استفاده کنیم. این کار را نکنید! به این فکر کنید که هزینهای که شما بابت هر کیلوبایت داده روی موبایل پرداخت میکنید بسیار بیشتر از اینترنت ADSL است.
علاوه بر سوئیچ دستی به وایفای تا حدی که امکان دارد، به نرمافزارهایی که گزینهاش را دارند، دستور استفاده از وایفای را بدهید. یکی از مهمترین این نرمافزارها در اندروید، پلیاستور است که در حالت پیشفرض، بهروزرسانی نرمافزارها را بهصورت خودکار و بدون در نظر گرفتن نوع اینترنت انجام میدهد. برای تغییر این حالت، از منوی کناری به تنظیمات آن بروید و در قسمت عمومی (General)، بهروزرسانی خودکار برنامهها را یا به طور کامل غیرفعال کنید یا به آن اجازه دهید این عمل را فقط هنگامی که به شبکه وایفای متصل هستید انجام دهد.
3- ترمز داده را در شبکههای اجتماعی بکشید!
در کشور ما، یکی از اصلیترین کاربردهای اینترنت موبایل، فعالیت در شبکههای اجتماعی است و بنابراین طبیعی است که هنگام مصرف بالای داده، این شبکهها متهم ردیف اول باشند! اما چگونه میتوان میزان مصرف داده در اینگونه شبکهها را کنترل کرد و کاهش داد؟
تلگرام از این نظر تنظیمات بسیار مناسبی را در اختیار کاربران قرار داده است. هنگامی که در تنظیمات آن به قسمت داده و مصرف (Data and Storage) بروید، علاوه بر مشاهده ریز مصرف داده موبایل در بخش مصرف داده موبایل (Mobile Data Usage)، با انجام تغییراتی در بخش دانلود خودکار، میزان مصرفتان را تا حد خوبی تحت کنترل دربیاورید. با زدن روی بخشِ «هنگام مصرف داده موبایل» (When using mobile data) میتوانید تعیین کنید که چه مواردی در زمان استفاده از داده موبایل به صورت خودکار دانلود شوند.
توصیه ما این است که در این فهرست تنها تیک تصاویر و حداکثر گیفها را بگذارید و از خیر دانلود خودکار بقیه بگذرید. دیگر موارد را در هر زمان که بخواهید میتوانید با در نظر داشتن حجمشان بهصورت دستی دانلود کنید.
شبکههای اجتماعی دیگر به اندازه تلگرام کاربران را تحویل نمیگیرند! اینستاگرام فقط یک گزینه برای مصرف کمتر داده (Use Less Data) در قسمت Cellular Data Use در اختیارتان میگذارد که تنها کاری که میکند این است که از پیشبارگذاری (Preloading) ویدئوها جلوگیری میکند، ولی ویدئوها کماکان بهصورت خودکار پخش میشوند! البته فیسبوک کمی بهتر عمل کرده و در آن میتوانید با رفتن به قسمت ویدئوها در تنظیمات، پخش خودکار کلیپها را به طور کامل غیرفعال یا به وایفای محدود کنید.
4- کش دوست ماست!
کم نیستند کسانی که ساختار سیستمعاملها را به درستی نمیدانند و به شما توصیه میکنند در اندروید از نرمافزارهایی استفاده کنید که به طور متناوب برنامههای در پسزمینه را میبندند (task killerها)، اما دوستانه از ما بپذیرید که ضرر استفاده از این برنامهها بیشتر از سودشان است.
غیر از دخالت در سیستم مدیریت حافظه سیستمعامل که دردسرهای خودش را خواهد داشت، این نوع برنامهها روی مصرف داده شما هم تاثیر منفی خواهند داشت. میپرسید چگونه؟ عموم این نرمافزارها هنگام بستن یک برنامه در حال اجرا در پسزمینه، دادههای کش یا همان دادههای موقت برنامه را هم پاک میکنند. این به آن معناست که وقتی شما دوباره آن برنامه را باز کنید، دادههای حذف شده از حافظه موقت دوباره از اینترنت دریافت خواهند شد و این یعنی افزایش بیدلیل مصرف داده!
علاوه بر این، خودتان هم میتوانید با کش کردن دستی برخی از انواع دادهها، در مصرف اینترنت موبایلتان صرفهجویی قابل توجهی داشته باشید. برای مثال، اگر از نرمافزارهای نقشه استفاده میکنید، میتوانید با بهرهگیری از امکان مناطق آفلاین (Offline areas) در نقشه گوگل یا دانلود نقشه در نرمافزارهای دیگر با اینترنت وایفای خانه، از بارگذاری آنها بهصورت مداوم جلوگیری کنید.
اگر به کارآفرینی و راهاندازی یک کسب و کار علاقمندید ولی نمیدانید از کجا شروع کنید یا نگران بودجه اولیه آن هستید، کسب و کارهای اینترنتی گزینهی خوبی برای شروع هستند. هزینههای راهاندازی اینگونه کسب و کارها به نسبت کم و دامنهی کسب و کارهایی که میتوانید راهاندازی کنید وسیع است. در این مطلب ۱۰ ایده برای راهاندازی یک کسب و کار اینترنتی به علاقمندان کارآفرینی ارائه شدهاست:
۱. راهاندازی وبسایتهای آموزشی
با توجه به مهارت یا تخصصی خود میتوانید یک وبسایت آموزشی راهاندازی کنید و با ارائهی محتوای مناسب آنرا به یک کسب و کار اینترنتی تبدیل کنید. امروزه نمونههای فراوانی از وبسایتهای آموزشی در اینترنت موجود است. با گسترش فناوری اینترنت و گوشیهای هوشمند انقلابی در حوزهی آموزش در حال رخدادن است. بسیاری از دانشگاههای معروف دنیا وبسایتهای خود را مجهز به دورههای آموزشی رایگان کردهاند. آموزش یک نیاز دائمی است که هیچگاه بهطور کامل برآورده نخواهد شد. پس اگر خوب عمل کنید و محتوای باکیفیت ارائه دهید احتمال موفقیت شما زیاد است. اینجا و اینجا و اینجا چند نمونه از وبسایتهای آموزشی موجود هستند.
۲. ارائهی خدمات
راهاندازی یک کسب و کار اینترنتی بر اساس تواناییهای شخصی و فروختن مهارت خود به مشتریان گزینهی بعدی برای کارآفرینی اینترنتی است. فرض کنید شما توانایی طراحی لوگو دارید، یا مشاور کسب و کار هستید یا تولیدکننده اپلیکیشن گوشیهای همراهید. با راهاندازی یک وبسایت تواناییهای خود را به مشتریانی که به مهارتهای شما نیاز دارند بفروشید. مهمترین مزیت این کسب و کار عدم نیاز به اجاره محل کار و توانایی کار گروهی از راه دور است.
۳. تولید و فروش محصولات
در هر زمینهای که تخصصی دارید، نویسندگی، نقاشی، عروسکسازی، برنامهنویسی، برنامهسازی (صوتی و تصویری)، از اینترنت بهعنوان بستری برای تبلیغ و فروش محصولات خود استفادهکنید. مهمترین کار ایجاد و برقراری رابطه با مشتریان بالقوهتان است. اعتماد کاربران اینترنتی را جلب کنید. تصاویر واقعی محصولات را روی وبسایت خود بگذارید، اگر امکان دارد نمونهی رایگان ارسال کنید و امکان برگشتدادن پول مشتری را نیز فراهم کنید.
۴. برنامههای اجتماعی و سرگرمی
اگر توانایی اجرای برنامههای هفتگی یا ماهانه دارید، برنامههایی حرفهای در حوزههای اجتماعی-آموزشی و سرگرمی، میتوانید وبسایتی راه بیندازید و عضوگیری کنید. حق عضویت ماهانه یا سالانه و تبلیغات محل درآمد خوبی خواهندبود. برای اینکار البته باید برنامههای باکیفیت تولید کنید و آنقدر خوب باشید تا مشتریان حاضر به پرداخت حق عضویت بشوند. به مشتریان این اعتماد را بدهید که برنامهها تا پایان حق عضویت آنها تولید خواهندشد. کسب و کارهای فراوانی در این حوزه وجود دارند، که یکی از نمونههای موفق آن را از اینـــجا میتوانید مشاهده کنید.
۵. فروش رابطهای (Affiliate Marketing)
فروش رابطهای یکی از انواع بازاریابی است که در آن شما محصولات دیگران را در سایت خود یا سایتهای مخصوص این کار تبلیغ میکنید و به ازای فروش یا هر مراجعهکنندهای که به سایت مبدا میفرستید کسب درآمد میکنید. همانطور که از تعریف فروش رابطهای مشخص است، در این نوع کسب و کار شما نیازی به ساخت یا تولید محصول یا خدماتی ندارید، تنها بستری برای فروش محصولات دیگران فراهم میکنید. اما در این راه نیاز به جذب کاربران و تبدیل آن به مشتریان واقعی دارید و الا درآمدی نخواهید داشت! پس تکنیکهای بازاریابی را باید فرابگیرید.
چند نمونه از کسب و کارهایی که بر اساس فروش رابطهای بنا نهاده شدهاند:
۶. ساختن سایت و فروش تبلیغ
دِرِک هالپرن (Derek Halpern) اعجوبهی این کار است. او سالها پیش وبسایتی برای انعکاس اخبار ستارههای هنری و شایعات مربوط به آنها راهاندازی کرد و بعد از چندی سایتش به محل تبلیغ کسب و کارهای دیگر تبدیل شد. او اکنون موسس و مدیر وبسایت SocialTriggers است که به ارائهی محتوای آموزشی میپردازد. درواقع این حوزه یکی از عمومیترین حوزههای کسب درآمد اینترنتی است. رمز و راز موفقیت مطالب جذاب، استمرار و ماندگاری است.
۷. جذب اسپانسر برای محتوای تولیدی برندشده
جذب اسپانسر برای محتوای تولیدی گزینهای هم سخت و هم راحت است! سخت از این بابت که برای تبدیل شدن به یک برند تولیدکنندهی محتوا در اینترنت باید زحمت زیادی بکشید و راحت از این بابت که وقتی تبدیل به برند شدید این اسپانسرها خواهند بود که به شما مراجعه خواهندکرد. همانطور که پبشتر اشاره شد برای اینکار نیاز به تولید محتوای باکیفیت و مستمر دارید.
۸. مراسم
برگزاری مراسم، اعم از سمینارها یا کارگاههای آموزشی و غیره در اینترنت و یا در دنیای واقعی نیز میتواند حوزهی مناسبی برای کسب درآمد باشد. یکی از نمونههای موفق مایکل استلزنر (Michael Stelzner) است. او برگزارکنندهی جلسات آنلاین و مراسم حضوری با هزاران شرکتکننده است. او چند سال پیش کار خود را با یک بلاگ ساده شروع کرد و اکنون بنیانگذار و مدیر سایت socialmediaexaminer.com است.
۹. مربیگری
اگر توانایی مربیگری در حوزهی روانشناسی دارید این حوزه دامنهای وسیع از کسب و کارهای مختلف را شامل میشود. هم میتوانید بهصورت کاملاً اینترنتی به این کسب و کار مشغول شوید و خدمات مشاورهای خود را در بستر اینترنت ارائه دهید و هم میتوانید با ترکیب این مهارت با انواع دیگر کسب و کارهای اینترنتی که در شمارهها بالا بدان اشاره شد ضمن تبدیل کردن خود به یک برند، اسپانسر بگیرید یا در دنیای واقعی سمینار یا کارگاه آموزشی برگزار کنید.
۱۰. خلاق باشید!
روشهای دیگری نیز برای کسب درآمد در اینترنت وجود دارد. کافی است به قابلیتهای خود و نیازهای موجود دقت کنید و یا روند فعلی کاربرانی که به آنها دسترسی دارید (یا میتوانید پیدا کنید) را بررسی کنید و بر آن اساس ایدهای جذاب تولید کنید. مثلاً این یکی از نمونههای خلاقانه برای کسب درآمد از اینترنت است. نکتهی مهم شناخت مشتریان بالقوه، شناخت بازار و آشنا بودن به مسائل فرهنگی بازار مورد نظر است.
این تجارت چگونه کار میکند؟
شاید شماها که توی اینترنت می چرخید و به دنبال کسب درآمد
هستید PTC به گوشتان خورده باشد و شاید اولین بار در نوشته های
من در حال مطالعه هستید.
پی تی سی ( PTC ) در واقع مخفف Paid To Click هست ، یعنی پرداخت به ازای هر کلیک ، یعنی اینکه شما به ازای هر کلیک مبلغی پول دریافت می کنید ، منظورم کلیک بر روی آگهی و تبلیغات هست نه کلیک روی هرچیزی.
پس به هر سایتی که این قابلیت رو داشته باشه PTC گفته می شود، پس هر سایتی که شما وارد آن شدید و داخل آن سایت یکسری تبلیغات وجود داشت و بعد از کلیک کردن روی آن تبلیغ ، مبلغی پول دریافت کردید، به آن سایتی که به شما پول میدهد و آگهی دارد، می گویند پی تی سی .
در دنیای اینترنت شاید میلیونها سایت PTC وجود دارد، و شاید من خودم شخصا بالای 200 عدد از آنها را تا امروز کامل مطالعه کرده ام و زیر و بم آنها را درآوردم که الان دارم برای شما مینویسم و حتی چندین بار با مدیران این سایتها آنلاین صحبت کرده ام.
ولی متاسفانه افراد سودجوی زیادی در سراسر دنیا هستند که یک سایت تقلبی راه میاندازند به عنوان PTC و بعد از کلی کار کردن با آن سایت هیچ مبلغی پرداخت نمیکند و همه وقتی را که گذاشتید بر باد می رود.
خوشبختانه بر اساس تحقیقات خیلی زیادی که من کردم در طی مدت خیلی زیاد ، و تجربه هایی که کسب کردم ، فقط چند سایت PTC خارجی و ایرانی هستند که به طور مطمئن میتوانید با آنها کار کنید و از آنها پول بگیرید که در این سایت من فقط آنها را معرفی می کنم و در مورد بقیه سایتها هم در حال تحقیق هستم و چنانچه ببینم سایتی خوب هست، حتما به شما هم معرفی میکنم.
کسب درآمد از سایتهای PTC چگونه هست ؟ یا اینکه چطوری یک
سایت PTC میتواند درآمد زا باشد؟
راهکارش به این صورت است که ابتدا یک نفر یک سایت PTC را راه اندازی میکند، و داخل این سایت PTC بزرگترین شرکتهای دنیا، انواع و اقسام برندها ،انواع شرکتهای شخصی و انواع کارخانه ها تبلیغات خود و یا سایتهای خود را به مدیر این سایت پی تی سی میدهند که آقای مدیر این تبلیغات رو بگذارد و ملت ببینند و بروند از آنها خرید کنند یا با آنها معامله کنند یا آشنا بشوند و شرکتشون رو بشناسانند، یا آمار بازدید سایتهای آنها بالا برود که در گوگل امتیاز بهتری بگیرند.
این افرادی که تبلیغاتشون رو می گذارند در PTC برای هر تبلیغ مبلغی پول به مدیر PTC میدهند. مثلا به مدیر PTC میگویند اگر آگهی من که توی سایت شما هست اگر روزی 100 بار کلیک بخورد و بازدید داشته باشد، اینقدر پول میدهم، یا اینکه خود مدیر سایت PTC مشخص میکند که به ازای هر بازدید از آگهی شما من اینقدر پول از شما میگیرم .
خلاصه از این طریق پول خیلی خوبی به دست مدیر سایت PTC میرسد.
خوب حالا این آقای PTC چون تضمین میکند و به صاحبان اگهی ها میگوید که اینقدر آگهی شما در سایت ما بازدید میشود و کلیک میخورد، خودش به تنهایی که نمیتواند این همه کلیک بکند روی این همه آگهی ها و هر چه بیشتر کلیک بخورد در واقع آقای PTC درآمد بیشتری خواهد داشت .
حالا اینجاست که پای من و شما می آید وسط ...
سایت پی تی سی یه مقداری از آن پولی که از صاحبان آگهی ها گرفته به من و شما میدهد که بر روی این آگهی ها کلیک کنیم و برای فقط چند ثانیه این آگهی ها رو ببینیم. این پولی که من و شما از کلیک کردن درمیاوریم خیلی زیاد نیست ، مثلا شاید 1000 تا آگهی که کلیک کنیم بالای 1 الی 3 دلار بهمون میدهند و توی هر ماه هم حداکثر 1000 الی 1500 تا اگهی فقط میتونیم کلیک کنیم . و برای سایتهای ایرانی این پول به تومان هست.
پول خیلی کمی هست درسته؟ ... توی یکسال میشود 30 دلار، با آن می توانید فقط یک کوبیده بدون دوغ بخورید.
پس من چطوری دارم از هر سایت PTC ماهی بالای 1 میلیون تومان درمیاروم؟
حالا باید این سایت را تا آخر بخوانید تا بدونید راهش چی هست.
در سایتهای PTC شما میتوانید این کار را بکنید:
نفراتی را اجاره کنید که برای شما آگهی ببینند و آن پولی که از سایت PTC میگیرید یک مقدار را به آنها بدهید، این نفرات را خود سایت PTC به شما اجاره میدهد نگران نباشید و به آنها Rented Refferal می گویند.
و یا اینکه دوستان و آشناهاتون را به سایت PTC معرفی کنید و از این طریق هم از سایت پول بگیرید یعنی وقتی شما کسی را معرفی کنید، زیر مجموعه شما میشود و وقتی بر روی آگهی کلیک میکند خودش پولش را میگیرد و سایت یک مبلغی هم جداگانه به شما میدهد و هیچ پولی هم از آن فرد کسر نمی کند، به این کار هم میگویند .Direct Refferal این قسمت را در مطالب آینده کامل می نویسم، اینگونه است که این مبالغ جمع می شوند و بر روی هم یه دفعه می بینید از یک سایت در عرض یک ماه نزدیک یک میلیون تومان پول درآوردید.
حالا چند تا از این سایتها رو که معتبر هستن رو بهتون معرفی میکنم:
کسب درآمد از اپیزو opizo
اپیزو یک سایت کوتاه کننده لینک می باشد که شما می توانید از آن برای کسب درآمد از لینکهای دانلود یا هر لینک دیگری استفاده نمایید . در اپیزو نیاز نیست حتما فایلی را آپلود کنید شما می توانید از هر لینکی استفاده کرده و آنرا با اپیزو کوتاه کرده و بین دوستانتان به اشتراک بگذارید.
وقتی شخصی لینک اپیزو ایجاد شده شما را باز کند پس از مشاهده تبلیغ و زدن روی دکمه ردکردن تبلیغ یا لینک مورد نظر به لینک اصلی مورد نظر شما هدایت می شود . زمان انتظار هر کاربر در صفحه اپیزو کمتر از 10 ثانیه بوده و به ازای این 10 ثانیه انتظار و مشاهده تبلیغات بنریست که این مبلغ به حساب شما اضافه می گردد . لازم به ذکرست رد کردن لینک اپیزوی شما توسط خودتان درآمدی ندارد و باید دیگران لینک شما را باز کرده و رد تبلیغ کنند تا درآمد محاسبه گردد . برای مشاهده صفحه رد تبلیغ روی لینک زیر کلیک نمایید :
نمونه لینک اپیزو به همراه تبلیغ
در اپیزو شما می توانید تا 130 ریال به ازای هر بازدید کننده یکتا (IP) در روز درآمد داشته باشید در واقع از هر بازدید حقیقی 20 تا 30 ریال بسته به اولیت بازدید و مجموعا 5 بار در روز از هر IP درآمد کسب خواهید کرد و پس از رسیدن به 10 هزار تومان درآمد شما بصورت اتوماتیک به حساب شما واریز می گردد .
نحوه محاسبه قیمت هر بازدید و درآمد
بازدید اول یک نفر 30 ریال
بازدید دوم همان شخص 20 ریال
بازدید سوم همان شخص 30 ریال
بازدید چهارم همان شخص 20 ریال
بازدید پنجم همان شخص 30 ریال
مجموعه 130 ریال برای هر نفر در هر روز
در صورتیکه فقط 1000 نفر بازدیدکننده در روز داشته باشید و هر بازدیدکننده فقط 5 لینک را مشاهده کند درآمد شما روزانه 130000 ریال و ماهانه 3900000 ریال خواهد بود . سقف درآمد روزانه اپپزو برای وبمستر صاحب لینک محدودیتی نداشته و شما می توانید به میزان کل بازدیدکنندگان حقیقی خود درآمد داشته باشید .
مراحل کسب درآمد در اپیزو بصورت زیر می باشد :
2-ورود به سایت و کوتاه کردن لینک های سایت خود یا لینکهای دیگر با استفاده از لینک ساز هوشمند یا بصورت دستی
3-اضافه کردن لینکهای تبدیل شده به سایت یا کدهای لینک ساز هوشمند و یا به اشتراک گذاری لینک اپیزو ایجاد شده در شبکه های اجتماعی و یا سایتهای پربیننده دیگر
4-اکنون به ازای هر بازدید که از لینک اپیزو ایجاد شده توسط شما شود مبلغی بین 20 تا 40 ریال و مجموعا از هر آی پی در یک روز تا سقف 130 ریال به حساب شما اضافه میگردد .
5-تکمیل پروفایل و دریافت درآمد پس از رسیدن به حداقل موجودی 10 هزار تومان بصورت اتوماتیک و بدون نیاز به ثبت درخواست .
کلیه پرداخت ها هر هفته روزهای دوشنبه انجام میگردد .
تبدیل فایل به pdf از طریق تلگرام
اگر نیازمند تبدیل فایلهای خود به فرمت PDF هستید دیگر نیازی به طی کردن مراحل مختلف از طریق رایانه نیست. هماکنون قصد داریم به معرفی روشی ساده بپردازیم که میتوانید با بهرهگیری از آن از طریق تلگرام فایلهای Word و همچنین فایلهای عکس خود را به PDF تبدیل کنید.
این کار از طریق رباتی به نام To PDF انجام میگیرد. برای دسترسی به این ربات، عبارت زیر را در محیط چت با خودتان یا دوستتان و یا حتی یکی از گروهها، ارسال نمایید:
@topdf_bot
اکنون لینک آن را لمس نمایید.
یا این که در مرورگر اینترنتی خود وارد لینک زیر شوید:
http://telegram.me/topdf_bot
پس از باز شدن صفحه در مرورگر، به طور خودکار اپلیکیشن تلگرام باز شده و صفحهی مربوط به ربات نمایان میشود.
همچنین میتوانید نام این ربات را در قسمت Search، جستجو نمایید.
اکنون دکمهی Start را انتخاب کنید تا ربات راهاندازی شود.
حالا کافی است فایل خود را در قالب یکی از فرمتهای زیر برای ربات ارسال کرده یا فوروارد کنید:
.doc, .docx, .odt, .txt, .jpg
خواهید دید که پس از چند لحظه فایل PDF آمادهشده برایتان ارسال خواهد شد.
همچنین اگر برای این ربات یک فایل PDF ارسال کنید میتوانید آن را در قالب یک فایل تصویری دریافت کنید.
ارسال فایل با حجم بالا
در طول سالها فایلها اعم از اسناد، تصاویر و نرمافزارها بزرگ و بزرگتر شدهاند. تا وقتی که این فایلها روی هارددیسک شماست، نگرانی چندانی بابت حجم آنها وجود ندارد؛ اما ماجرا وقتی بغرنج میشود که مثلا بخواهید یک فایل صد مگابایتی را برای فرد دیگری ارسال کنید.
قاعدتا سراغ ایمیل میروید که اصلیترین راه انتقال فایلها در اینترنت است. غافل از آنکه بیشتر سرویسهای ارائهکننده ایمیل محدودیتهایی در حد چند ده مگابایت برای فایلهای ضمیمه قائل میشوند. اما ناامید نشوید! راههای مختلف دیگری برای فرستادن این فایلهای بزرگ از طریق اینترنت وجود دارد که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت.
از فضای ابری بهره بگیرید
یکی از بهترین راهکارها برای ارسال فایلهای با حجم بالا استفاده از سرویسهای ابری است. فضاهای ابری گوگلدرایو، دراپباکس و همچنین واندرایو مایکروسافت شاخصترین سرویسهایی است که میتوانید از آنها برای انتقال فایلهایتان کمک بگیرید.
اگر از کاربران جیمیل هستید (چه کسی نیست؟)، گوگل با اتصال میان دو سرویس گوگلدرایو و جیمیل کار را بسیار راحت کرده است.
کافی است هنگام تایپ یک ایمیل جدید، از قسمت پایین به جای گزینه گیره کاغذ که فایل را بهصورت عادی ضمیمه میکند، لوگوی گوگلدرایو در کنار آن را کلیک کنید تا با باز شدن درایوتان در یک پنجره بتوانید فایلی را آپلود یا از فایلهای موجود یکی را انتخاب کنید. هنگام ارسال فایلها از گوگلدرایو هم میتوانید انتخاب کنید. این فایل بهصورت ضمیمه برای گیرنده دیده شود یا بهصورت لینکی به درایو. گوگلدرایو محدودیتی برای حجم فایل آپلودی تا آن مقدار که فضای ابریتان اجازه دهد، ندارد.
دو سرویس دراپباکس و واندرایو نیز برای ارسال فایلهای بزرگ بسیار مفید است. شما میتوانید از طریق نرمافزارها یا سایت این سرویسها فایلتان را در فضای ابری آپلود کنید، سپس لینک آن را برای دیگران، چه از طریق ایمیل یا هر مسیر دیگری بفرستید. محدودیت دراپباکس برای آپلود فایلها از طریق وبسایتش ده گیگابایت است و واندرایو هم به همین اندازه محدودیت در نظر گرفته است.
استفاده از سرویسهای انتقال آنلاین
اگر حال و حوصله ثبتنام یا علاقه به استفاده از سرویسهای ابری را ندارید، سایتهای زیادی وجود دارد که روند ارسال بیدردسرتری را بدون نیاز به ساخت اکانت در اختیارتان قرار میدهد. اینگونه سایتها صرفا به عنوان یک واسطه فایل موردنظرتان را دریافت و برای مخاطب ارسال میکند.
سایت wetransfer.com یکی از محبوبترین این سرویسهاست که در محیط کاربرپسند و سرراست آن میتوانید فایلهای مورد نظرتان را تا دو گیگابایت آپلود و به همراه یک پیام متنی ارسال کنید. این سایت دو نوع از انتقال را پیش پای شما میگذارد: در حالت اول فایلتان را آپلود و لینک دانلود آن را دریافت میکنید. حال این لینک دانلود را از هر راهی که خواستید میتوانید برای مخاطبتان ارسال کنید تا با کلیک روی آن، فایل را دانلود کند.
در حالت دوم، میتوانید آدرس ایمیلتان را به سایت بدهید تا خود سایت از طرف شما این فایل را برای حداکثر 20 نفر بفرستد. همچنین با استفاده از نرمافزارهای این سرویس برای اندروید و iOS این امکان را خواهید داشت تا تصاویر و ویدئوهایی تا ده گیگابایت را مستقیم از روی گوشیتان انتقال دهید.
سایتهای دیگری مانند transfer.pcloud.com، free.mailbigfile.com یا filemail نیز وجود دارند که عملکردی شبیه wetransfer دارند، ولی با تفاوت در اندازه فایل یا عرضه ویژگیهای خاص. برای مثال، pcloud در حالت رایگان به کاربر امکان میدهد فایلهای تا پنج گیگابایت و دارای پسورد را برای حداکثر ده مخاطب ارسال کند.
همچنین سرویس filemail حجم فایلهای قابل ارسال را به 30 گیگابایت رسانده و با ارائه نرمافزارهای موبایل، قابلیت ارسال فایلهای بسیار بزرگ را بهصورت مستقیم از روی تلفن همراه به کاربر میدهد.
دقت داشته باشید در بیشتر این سرویسها، فایل شما برای مدت محدودی روی سرور سایت باقی میماند. برای مثال در سایت filemail.com، مدت زمان حفظ فایل هفت روز است و پس از آن مانند پیامهای کارآگاه گجت نابود میشود!
ارسال فایلهای با حجم بالا با سرویسهای ابری
تورنت هم هست
شاید فکر نمیکردید نام تورنت را برای این کاربرد ببینید، اما سیستم تورنت عملا برای همین کار است؛ یعنی به اشتراکگذاری یک فایل حجیم میان تعداد زیادی از مخاطبان. برای اینکه درک بهتری از سیستم تورنت پیدا کنید، تصور کنید یک فایل را به تعداد زیادی بخش کوچکتر تقسیم کردهاید. مثلا یک فایل یک گیگابایتی را میتوان به هزار قسمت یک مگابایتی تقسیم کرد. حال اگر این قسمتها بهصورت تکهتکه از رایانه مبدأ به سیستم مقصد منتقل و در آنجا سر هم شود، عملا فایل یک گیگابایتی منتقل شده است!
البته با وجود کاربردی بودن این تقسیم، مزیت اصلی تورنت در مدل نظیر به نظیر (Peer-to-Peer) بودن آن است. به این معنا که نیازی نیست شما تمام فایل را آپلود کنید تا بعد مخاطبتان امکان دریافت آن را داشته باشد. بلکه انتقال بهصورت مستقیم و مداوم از رایانه شما به رایانه مخاطب بر بستر اینترنت صورت میگیرد و تا وقتی رایانه مبدأ (یا هر سیستم دیگری در شبکه که تکههای فایل را داشته باشد) روشن و به اینترنت متصل باشد، تکههای فایل منتقل خواهد شد.
به راه انداختن یک سیستم انتقال از طریق تورنت چندان پیچیده نیست، اما کمی کار بیشتری نسبت به راهحلهای بالا میطلبد. برای این کار، ابتدا یک نرمافزار تورنت مانند qBittorrent یا uTorrent را نصب میکنید و از منوی آن گزینه ساخت یک تورنت جدید را انتخاب میکنید.
برای یک تورنت جدید، فایل یا فولدری را که میخواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کرده، سپس فهرستی از trackerها (سایتهایی که آمار اتصالات تورنتها را نگهداری میکنند) را که میتوانید به رایگان در اینترنت پیدا کنید، وارد میکنید تا فایل تورنت شما ساخته شود. حال هر کسی با داشتن این فایل تورنت و استفاده از یک نرمافزار تورنت میتواند فایل شما را دانلود کند. البته حواستان باشد که باید رایانهتان روشن و متصل به اینترنت باشد تا عمل انتقال انجام شود.
فشرده کنید!
راهکارهای اشاره شده گزینههای مناسبی برای انتقال فایلهای بزرگ را در اختیارتان میگذارد، اما پیش از آنکه قصد ارسال یک فایل حجیم را داشته باشید، ابتدا به فکر فشردهسازی آن باشید. نرمافزارهای فشردهسازی مانند WinRAR یا 7-Zip با توجه به فرمت فایل و نوع دادههای آن، این امکان را به شما میدهند تا حجم فایلتان را تا اندازه مطلوبی کوچک کنید.
البته انتظار نداشته باشید یک فایل صد مگابایتی اندازه 20 مگابایت کوچک شود، ولی از فشردهسازی پیش از ارسال فایل (بخصوص با سرعتهای آپلود پایین در اینترنت کشور) هیچگاه ضرر نخواهید کرد. بخصوص اگر فولدری با تعداد زیادی فایل کوچک دارید که میخواهید بفرستید، خواهید دید که در فشردهسازی آن کمکی شایان میکند.
فشردهسازی بجز پایین آوردن حجم فایل، مزایای دیگری هم دارد. با گذاشتن رمز عبور روی فایلهایتان میتوانید مطمئن شوید فرد سومی به محتوای آن دسترسی نخواهد یافت. همچنین نرمافزاری مانند WinRar این قابلیت را به شما میدهد فایلتان را به چند بخش تقسیم کنید تا بتوانید هر بخش کوچکتر را بهصورت جداگانه و با دردسر کمتر آپلود و ارسال کنید.
خوراک سنگدان، غذایی برای درمان کم خونی و ریزش مو
سنگدان یکی از قسمت های پر خاصیت مرغ است که معمولا نادیده گرفته می شود. سنگدان یکی از مواد غذایی است که می تواند کم خونی و ریزش موهای تان را درمان کند.
مواد لازم برای خوراک سنگدان :
سنگدان مرغ | یک بسته نیم کیلویی |
پیاز | 3 عدد متوسط |
رب گوجه فرنگی | یک قاشق غذاخوری |
روغن مایع | مقداری برای سرخ کردن |
نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه | به میزان کافی |
طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ :
سنگدان ها را کاملا شسته و خرد کنید.
پیاز را نگینی خرد کرده و تفت دهید.
ادویه، زردچوبه و فلفل را به پیازهای نگینی اضافه کرده و تفت دهید.
رب و سنگدان ها را اضافه کنید.
2 لیوان آب قلم به مخلوط اضافه کرده و صبر کنید تا غذا کاملا جا بیافتد.
اگر آب قلم نداشتید می توانید از دو عدد عصاره مرغ یا گوشت استفاده کنید.
بعد از پختن سنگدان ها غذا را بچشید و نمک را اضافه کنید.
این خوراک را می توانید با نان و برنج میل کنید.
خواص سنگدان مرغ
سنگدان مرغ یکی از بخشهای با ارزش در این پروتئین حیوانی است که مورد کم توجهی قرار گرفته، اما میتوانید با قرار دادن آن در رژیم غذایی خود از خواص درمانی آن بهره مند شوید و جسمی سالمتر داشته باشید. اکثر افراد وقتی میخواهند خوراکی حاوی گوشت مرغ مصرف کنند به دنبال بخش هایی، چون سینه، بال، ساق و بالای ران مرغ هستند غافل از اینکه یکی از مهمترین اجزای مرغ که سنگدان است معمولاً به دور ریخته میشود یا طرفدار کمی دارد.
از سنگدان مرغ میتوانید در تهیه انواع خورشتها و خوراکها به شرط شست و شوی دقیق استفاده کنید و از طعم لذیذ و خواص زیاد آن بهرهمند شوید.
اگر به دنبال خوراکیهای پروئتینی هستید سنگدان را فراموش نکنید، براساس تحقیقات سنگدان و دل و قلوه مرغ دارای ۲ گرم چربی، ۷۸ میلی گرم سدیم، ۱۰۷ کالری و حدود ۲۷۲ میلی گرم کلسترول است که میتواند یک وعده غذایی مفید برای افراد بزرگسال باشد. این میزان از چربی و کلسترول میتواند نیاز تغذیهای بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی را برطرف کند بدون آنکه فرد با تشدید علائم بیماری مواجه شود.
فقر آهن را با سنگدان مرغ ریشه کن کنید
آهن برای رشد بدن، تامین انرژی مورد نیاز، تولید سلولهای خونی، هموگلوبین و میوگلوبین که وظیفه حمل اکسیژن در خون را دارند بسیار ضروری است.
کارشناسان بهداشتی توصیه میکنند افراد بزرگسال روزانه بین ۸ الی ۱۸ میلی گرم آهن برای تامین انرژی مورد نیاز بدن خود مصرف کنند.
براساس تحقیقات در سنگدان مرغ مقادیر بالایی از آهن وجود دارد و افرادی که دچار کم خونی هستند به ویژه خانمها میتوانند از این ماده خوراکی به عنوان یک ماده مکمل درمانی استفاده کنند.
درمان ریزش موی سر با مصرف سنگدان مرغ
از جمله دیگر مواد مغذی در سنگدان مرغ، ویتامین B۳ و نیاسین است که هر دو برای درمان مشکل استرس، تعدیل هورمونهای جنسی در غده فوق کلیوی، بهبود گردش خون، سلامت موها و جلوگیری از ریزش موی سر و بهبود قدرت بینایی موثر هستند.
مصرف مواد خوراکی حاوی نیاسین همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و سم زدایی از کبد میشود، براساسی پژوهشها میزان نیاسین مورد نیاز روزانه مردان بالغ ۱۶ میلی گرم، زنان ۱۴، زنان باردار ۱۸ و زنان شیرده ۱۷ میلی گرم است.
در سنگدان مرغ حدود ۴ میلی گرم نیاسین است و میتواند یک خوراک مقوی برای زنان باردار باشد و به رشد جنین کمک کند.
ریبوفلاوین نیز جزء اصلی در ویتامین B۲ است که برای سلامت پوست، مو، چشم و کبد بسیار مفید است. این ماده نوعی آنتی اکسیدان قوی است و میتواند ازبدن در مقابل تشکیل رادیکالهای آزاد ناشی از تجزیه مواد خوراکی در بدن محافظت کند.
براساس تحقیقات ایجاد رادیکالهای آزاد یکی از موارد ابتلای افراد به انواع بیماریها از جمله سرطان است.
سنگدان مرغ را می توانید به صورت پخته، کبابی، بخار پز و حتی سرخ شده به همراه انواع خوراکها و خورشتها مصرف کنید، اما کارشناسان توصیه میکنند برای بدست آوردن درصد بالاتری از مواد مغذی موجود در سنگدان مرغ افراد آن را به صورت بخار پز و پخته مصرف کنند.